ایران مهارت ، مدارس و آموزشگاه های فنی حرفه ای

 

ایران مهارت چیست دقیقا و برای شرکت در این دوره ها باید چکار کرد؟ همانطور که میدانید این دوره ها یک طرح ملی هستند برای گروه هدف دوره ی اول دبیرستان، که دانش آموزان با شرکت در این دوره ها می توانند برای فازهای حرفه ای و بازار کار آمادگی بیشتری پیدا کنند. با ما همراه باشید تا هر آنچه مورد نیاز است را برایتان بازگو کنیم.

لوگو ایران مهارت

در مورد طرح ایران مهارت چه می دانید؟

بارها نام طرح ایران مهارت به گوشتان خورده است اما این طرح چیست؟

میزان استقبال از این طرح و نحوه ی اجرای ایران مهارت در مدارس به چه صورت بوده است؟ هدف از برگزاری این دوره ها برای مدارس دوره اول متوسطه و افق دید طرح که در قالب بخشنامه ارائه شده است، چه چیزی است؟ با ما همراه باشید تا به تمام این سوالات و دیگر نکته های مربوط به این طرح جواب بدهیم.

طرح ایران مهارت

طرح ایران مهارت

طرح ایران مهارت چیست؟

در حالت کلی می توان گفت که طرح ایران مهارت یک طرح ملی داخل کشور است که در واقع یک طرح مشترک میان سازمان آموزش و پرورش و سازمان فنی و حرفه ای می باشد. هدف از برگزاری این طرح در میان مدارس این است که علایق و استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف عملی و فنی تقویت شود و روحیه ی کارآفرینی در آنها به وجود بیاید. طرح مهارت ایران در قالب دوره های کوتاه برای دانش آموزان دوره متوسطه اول در مدارس اجرا می شود و این با همکاری آموزشگاههای فنی و حرفه ای سراسر کشور است.

طرح ایران مهارت در مدارس

بخشنامه ایران مهارت

طرح در قالب بخشنامه ابلاغ شده است. همانطور که شخص معاون آموزش متوسطه در یک مصاحبه در مورد ضرورت اجرای این طرح در مدارس بیان داشت:

“طرح ایران مهارت در قالب بخشنامه آماده شده و  بسیاری از استان های سطح کشور به همراه دستورالعمل های اجرای این طرح ارسال شده است”

ایران مهارت در مدارس

این طرح برای دوره ی اول متوسطه تعریف شده است. بدین صورت که در طرح ایران مهارت، برخی مهارت های کاربردی و لازم در قالب آموزش های کوتاه مدت به دانش آموزان داده می شود. آنها می توانند بر حسب سلیقه و توان خود، زمینه ی فنی تخصصی خود را انتخاب و آن را ادامه دهند. طرح ایران مهارت فنی و حرفه ای و مدارس را درگیر می کند. به طوری که اجرا کنندگان این طرح، مدارس دوره اول متوسطه و آموزشگاههای فنی و حرفه ای می باشند. شما در آموزشگاه نیکبخت که سابقه ای بیش از 18 سال در عرصه ی هنر و فن دارد،

می توانید دوره های طرح را در رشته های مختلف مانند خیاطی، آموزش صفر تا صد طراحی لباس با رایانه، رشته های فناوری اطلاعات، صنایع دستی و غیره داشته باشید. طرح یک طرح سازمان یافته و جدید است که فرصت های بی نظیری را برای دانش آموزان ارائه کرده است. نزدیک به 500 رشته در طرح ایران مهارت مدارس و ایران مهارت فنی حرفه ای ارائه شده اند. دانش آموزان بر حسب سلیقه و اولویت های خود یک یا چند مهارت را  انتخاب می کنند و به مدت زمان مشخص مشغول به یادگیری این مهارت ها خواهند بود.

ایران مهارت چقدر طول می کشد؟

شاید برایتان سوال باشد طرح ایران مهارت چقدر به طول خواهد انجامید. مدت زمان این دوره ها متغیر است و بین دو تا بیست جلسه است. بسته ه نوع دوره و میزان نیاز، مدت زمان یادگیری دوره ها متفاوت است. انتخاب دوره ها نیز اختیاری و دست خود دانش آموزان است. طرح یک رویکرد مثبت در طول تحصیل دانش آموزان است. آنها را برای حضور پیدا کردن در عرصه ی بازار کار و خدمات و صنعت آماده می کند. همانطور که میدانید، تحصیل آکادمیک اصلا مکفی ورود به بازار کار نیست. شما می بایست حتما مهارت های عملی را در راستای علایق و رشته ی خود نیز فرا بگیرید. برای همین می توانید در دوره های تخصصی ما که کاملا منطبق بر چارت های سازمانی و دولتی است شرکت کنید و در زمینه ی مورد علاقه ی خود به سمت استاد شدن به حرکت درآیید.

طرح ایران مهارت برای کودکان

دوره های ایران مهارت

آیا طرح، مدرک معتبر دارد؟ 

جواب این سوال بله است. مطمئنا دوره های ملی از ارزش زیادی برخوردار هستند. البته که طرح ایران مهارت خارج از برنامه ی درسی است اما در پایان هر دوره به هنرجویان و فن آموزان، گواهی معتبر اعطا می شود. این اولین رزومه ی کاری شما برای انجام کارهای حرفه ای بعدی شما خواهد بود. بر طبق بخشنامه، این طرح برای مدارس دولتی است اما مدارس غیردولتی نیز می توانند تا 50 درصد ساعت های فوق العاده ی خود را به موضوع های محور این طرح اختصاص دهند. هزینه های شرکت کردن در این دوره بسته به محل و منطقه متفاوت است. شما می توانید برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های شرکت  در دوره ها با مشاوران ما تماس بگیرید.

طرح ایران مهارت به کجا رسیده است؟

مدیر کل دفتر آموزش متوسطه اول، جناب آقای عظیم محبی، در گفتگویی رسانه ای اعلام کرده که بخشنامه ایران مهارت برای 6 استان بزرگ تهران، شهرستان های استان تهران، قزوین، البرز، سمنان و گلستان ابلاغ شده است. این ابلاغیه ها برای امتحان کردن این طرح ملی است. دیگر استان ها نیز می توانند بر حسب نیاز و پتانسیل های خود برای دریافت دوره های طرح درخواست دهند. دوره های مهارت ایران، 60 ساعته هستند. بسته به نیاز، مدارس می توانند این دوره ها را در طی سال توزیع کنند. این دوره بسته به نحوه ی عملکرد معلم ها و مدارس کیفیت های خود را نشان می دهد. ملاک های ارزیابی این دوره ها نیز مشخص خواهند شد.

دوره های طرح ملی ایران مهارت

شما می توانید برای ثبت نام و داشتن این دوره ها درخواست های خود را در قالب فرم های رسمی به آموزشگاههای معتبر فنی و حرفه ای بدهید. بسیار باید در کیفیت اجرایی شدن این دوره ها، دقت عمل به خرج دهید. آن چه که بسیار مسلم است،

این است که این یک  فرصت فوق العاده برای دانش آموزان است که بتوانند مهارت ها و علایق خود را کشف کنند و در راه اهداف خود، گام های تخصصی تر و بهتری را بردارند. در همین راستان موسسه نیکبخت با داشتن سابقه ی طولانی در زمینه های دوره های فنی و حرفه ای این افتخار را داشته است که در خدمت رسانی مردم عزیز همیشه به جلو پیش برود. شما می توانید لیست دوره ها برای طرح ایران مهارت در اصفهان با مشاوران ما تماس بگیرید و جزییات بیشتر را از آنها بشنوید.

keyboard_arrow_up