با قوانین لباس پوشیدن آشنا شوید

با قوانین لباس پوشیدن آشنا شوید

با قوانین لباس پوشیدن آشنا شوید

لباس پوشیدن و دنیای مد هم برای خودش قوانینی دارد. برای مثال شما باید لباسی بپوشید که ایرادهای اندام تان را بگیرد و به زیبایی تان بیفزاید. در این زمینه و مواردی که باید در مورد نحوه لباس پوشیدن انجام دهید و همچنین آنهایی را که نباید در موردشان فکر هم بکنید، مهناز نیکبخت، مدیر و مربی آموزشگاه طراحی دوخت و استاد دانشگاه دولتی شهرکرد برای تان توضیحات مفیدی می دهد.

 

  • لباسی بخرید که کاملا سایزتان باشد

قانون طلایی، پیدا کردن لباس هایی است که خوبی اندام شما را در بربگیرد. می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. مخصوصا مردان توجه داشته باشند که به هیچ وجه لباس گشاد به تن نکنند و زنان نیز از لباس های خیلی تنگ و سایز کوچک استفاده نکنند همه چیز را دقیقا سایز اندام تان بدوزید و یا بخرید.

  • رنگی را انتخاب کنید که به چشم تان بیاید

رنگ هایی را انتخاب کنید که به رنگ موی شما بیاید، یا به رنگ پوست تان یا حتی به رنگ چشمان تان؛آن را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید و سپس بقیه لباس ها را با آن ست کنید.

  • انتخاب های خود را نهایتا در سه رنگ محدود کنید

بهتر است همیشه در زمان خرید لباس، انتخاب های خود را حداکثر سه رنگ محدود کنید. مخصوصا ترکیب سفید و مشکی بسیار شیک و زیباست.

  • مطابق با سلیقه و ظاهر خود لباس انتخاب کند

به یاد داشته باشید آن لباسی را انتخاب کنید که به شما می آید حتی اگر مد نباشد، آن لباسی که به تن زیباست لازم نیست برای همه زیبا باشد هرکس باید مطابق سلیقه و ظاهر خود لباس انتخاب کند.

  • چاق ها لباس با برش عمودی بپوشند

افرادی که اندام چاق و یا قد کوتاه دارند می توانند از لباس هایی که برش های عمودی دارد (برش پرنسس) مثل لباس های ترک، پنل دار و…..استفاده کنند. (برای امتحان از معجزه خطای باصره می توانید دو مربع به اندازه های مساوی کشیده و سپس یک مربع را با یک خط عمودی دو قسمت کنید و مربع دیگر را سه خط عمودی بکشید حالا نگاه کنید کدام مربع به نظر بزرگ تر می آید)

  • لاغرها لباس با برش افقی بپوشند

افرادی که لاغر و یا قد بلند هستند از برش های ژوزفین، برش های افقی، یوک استفاده کنند تا کوتاه  و چاق تر دیده شوند.

  • سرتا پا مشکی نپوشید

سرتا پا مشکی نپوشید. این مدی است که دیگر بسیار بی روح و افسرده کننده است. رنگ مشکی را از صورت تان دور کنید. مشکی صورت شما را گرفته و ناراحت نشان خواهد داد.

  • هر لباس را در فصل خود بپوشید

به هیچ وجه لباس های تابستانی را در زمستان استفاده نکنید. هر کدام از آنها را به موقع و در زمان خود استفاده کنید.

  • در موقع انتخاب لباس به فکر تصور دیگران نباشید

در موقع انتخاب لباس همواره به این فکر نکنید که جنس مخالف در مورد شما چه فکری خواهد کرد. مهم این است که لباس به شما بیاید و خودتان آن را دوست داشته باشید.

  • لباس های خیلی تنگ نپوشید

لباس های خیلی تنگ نپوشید. مخصوصا شلوارهای خیلی تنگ، شما باید کاملا خودتان را بپوشانید نه اینکه لباس هایی بپوشید که تمام اندام تان را به نمایش بگذارد.

فایل

نوشته شده توسط خانم مهناز نیکبخت در اصفهان امروز  2 اسفند 1393

keyboard_arrow_up